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Ethnologie Neuerscheinungen Cover 3-643-91110-0
Ethnologie/Anthropologie

Die "Ethnologie" pflegt der LIT Verlag seit Jahren als eigenständigen Programmschwerpunkt. Das Verlagsprogramm bildet das Fach umfassend und differenziert ab. Es schlägt dabei bewußt eine Brücke zwischen der (außereuropäischen) Ethnologie und der Europäischen Ethnologie bzw. Empirischen Kulturwissenschaft. Regionale Zugänge (Europa, Asien, Afrika, Lateinanmerika, Ozeanien) finden neben thematischen Zugängen zu wichtigen Teildisziplinen (Medizin-, Religions-, Historischen-, Rechts-, Entwicklungsethnologie) eine angemessene Berücksichtigung.

Über die aktive Förderung englisch-sprachiger Titel ist LIT Verlag zu einem international anerkannten Fachverlag in der Ethnologie geworden.

Bei Fragen zum Fachgebiet Ethnologie/Anthropologie wenden Sie sich bitte an Herrn Veit Hopf.
Neuerscheinungen

The Relationship Hermeneutics in the Context of Pastoral and Catechesis - Locus for Dialogue with Culture in the Missio Ecclesiae -- Kingsley Anagolu

Koloniale Diskurse im Vergleich -- Julien Bobineau

"Gut gekämmt ist halb gestutzt" -- Andra-Octavia Cioltan-Draghiciu

Musik machen inmitten Anderer -- Dennis Eckhardt

Gott ist Reis -- Ulrike Elsdörfer

Identitätsfabrik reloaded?! -- Guido Fackler, Brigitte Heck (Hg.)

Angaité's responses to deforestation -- Marcos Glauser

Kleine Völker im Pindosbereich -- Karl-Heinz Halbedl

"Die Sonne ist ein großes Feuer" -- Catherine J. Letcher Lazo

Die Ausgrenzung von Fremden im Esra-Nehemiabuch -- Byung Ho Moon

Van Rensselaer Potter and His Place in the History of Bioethics -- Amir Muzur, Iva Rincic

Fritz Jahr and the Emergence of European Bioethics -- Iva Rincic, Amir Muzur

Expressions of Religion -- Eugenia Roussou, Clara Saraiva, István Povedák (Eds.)

"I want to be somewhere!" -- Christiane Voßemer

Dog Sledding in Norway -- Rune Waaler, Knut Skjesol (Eds.)

Styles of Multiculturalism in Mauritius -- Barbara Waldis

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Empfehlungen

Alexander Unser
Social inequality and interreligious learning
An empirical analysis of students' agency to cope with interreligious learning tasks

Interreligious learning is viewed as a key educational task today. Increasing religious plurality in our societies and associated risks of societal tensions and conflicts necessitate that students deal at school with other religions, their belief systems, and the social reality of those who believe in them. Although several international studies have shown that some categories of students are at risk to be disadvantaged at school because of social inequality, this problem is currently not considered in theories of interreligious learning. Therefore, the present study investigates whether or not categories of students are disadvantaged in interreligious learning. In addition to theological and pedagogical insights about the problem of social inequality, this book presents an empirically validated action-theoretical model which helps to understand why some students have better or worse opportunities in interreligious learning. The action-theoretical model further proposes strategies to address unequal learning conditions in interreligious learning.

Alexander Unser (1986) works as a research associate at the Chair of Religious Education of the University of Würzburg

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Aktuelle Meldungen

SIEF2019 14th Congress Santiago de Compostela, Spain 14-17 April 2019
LIT Verlag presents its Anthropology list at the
14th Congress of Société Internationale d'Ethnologie et de Folklore (SIEF)
Track Changes: Reflecting on a Transforming World
14th-17th April 2019 in Santiago de Compostela, Spain

During the event there will be book launch of
Eugenia Roussou, Clara Saraiva, István Povedák (Eds.)
Expressions of Religion
Ethnography, Performance and the Senses
Expressions of Religion

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