Beschreibung
Enhancing the quality of children’s lives remains a national and international priority. Improving early
childhood education was, is and continues to be an important subject in institutions of higher education.
This publication presents 32 diverse contributions. Nevertheless, the contributions share a common base:
They are all linked to the development of the contemporary paradigm of institutional childhood.
Die Verbesserung der Lebensqualität von Kindern und Jugendlichen ist auch 2017 ein nationales und
internationales Anliegen. Die frühkindliche Bildung und Erziehung war, ist und bleibt ein wichtiges Thema
an Bildungseinrichtungen im Hochschul- und Universitätswesen.
Diese Publikation beinhaltet 32 Beiträge, die bei aller Vielfalt eines gemeinsam haben: Alle nehmen Bezug
auf die Entwicklung des gegenwärtigen Paradigmas der institutionellen Kindheit.
Lidija VUJIČIĆ, Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia.
Oliver HOLZ, Faculty of Economics and Business, University of Leuven, Belgium.
Matjaž DUH, Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia.
Melissa MICHIELSEN, Faculty of Economics and Business, University of Leuven, Belgium.